ini cakap cik farah
Farah's here

Make yourself comfort in my own dreamland. However, you may step out if you felt uneasy in here.



Stories Queen Friends
Hello Earthlings ! Here is my Little Kingdom.


Footprint



Big Applause

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: FaraFaizz
Others:   





. Flashback

Assalamualaikum peace upon you.

Alhamdulillah selamat pulang ke rumah sejak semalam untuk menghabiskan cuti mid year. Can you imagine tak balik menjenguk lovely bed about two months ? Oh well its repay when le school is going to start on June 16 2014. Holidays for three weeks. Yippi holla tapi dah namanya SPM's candidate hm penuh satu beg saja dengan buku dan alhamdulillah dah buka buku siang tadi. Takda laa lagha sangat macam dulu. Insaf nak trial bulan lapan ni. Gilaa kena buat elok elok penentu masa depan aishh nope pengukur masa depan.

Entry entitled flashback ? What is am I going to flashback ? It had been two months since the last time I be at home so there were lots of things happened all this while. Macam macam yang jadi yang buat aku nak gelak nak jerit nak meloncat nak menangis nak melalak nak meratap nak meraung nak segala macam jenis rasa. 

Pasal kes kepimpinan. Allah jadikan manusia atas muka bumi ni sebagai khalifah. In other words, tiap tiap orang daripada kita bertanggungjawab atas tiap sesuatu. By that, semua orang adalah daie dan pemimpin. Somehow, bila kita jadi pemimpin kita ada rasa amanah, kita terpaksa buat benda benda yang mungkin bagi orang lain nampak kerek nampak bajet nampak annoying tapi sebenarnya kita tengah berusaha nak jalankan amanah yang terpikul.

Flashback

Apa yang jadi sekarang ni, apa yang kepimpinan sekolah alami tak sepadu tak seteruk tak setanding mana saat aku jadi salah seorang board of director. Orang yang tak pegang amanah senang jelaa pandang remeh dengan jawatan tu tapi tanggungjawab tu umpama pemberat petala kelapan. Susah nak pikul. Macam mana nak jadi fair dengan semua pihak sampai terpaksa buat even dekat besr friends sendiri. That's why aku tak bising bila Nisya mintak phone aku. Cause I have been in her shoes.

Teringat dulu zaman tiga pat tahun lepas bila cikgu bagi surat tawaran jawatan prefect. Waktu tu baru form one. Terkejut kenapa cikgu kasi jawatan gitu. Bulan September 2010, hereby aku sebagai prefect. Macam macam umpat keji caci maki aku dapat baik dari seniors mahupun kawan kawan seniri. 

Sadis

Seniors form four zaman aku form one cakap yang aku tak layak jadi prefect sebab aku baru setahun jagung, aku terlampau kecik nak fikir masalah asrama, aku terlampau kebudak-budakkan untuk berfikiran rasional dan matang, aku ini aku itu. Setiap mata mulut senior sentiasa nak cari salah silap aku. Aku amik semua tu sebagai kata kata semangat kata kata penguat kata kata pendorong untuk aku buktikan yang aku layak jadi prefect walaupun baru form one. Tu belum masuk bab attact dapat bilik prefect masa tengah meeeting. At the end, alhamdulillah semua event yang prefect aturkan menjadi dapat sambutan meriah. Siapa sangka masa form one sampai form two aku jadi penolong biro disiplin. Naik form three, tukar angin aku mintak biro kebajikan. Once again alhamdulillah, biro aku menang masa karnival sukan. Not bad.

Sampai form three, orang tak penah berenti nak cari salah silap aku hanya sebab aku jadi prefect since form one. Sampai satu tahap mana dah tak tahan, betapa buruknya perangai aku bila aku pedajal seniors yang mulut macam longkang yang perangai ntah apa apa. Betapa puas boleh baling baju seniors dari third floor jatuh atas rumput ground floor, boleh letak baldi yang ditinggalkan kat tengah aspuri. Nak tunjuk keras kepala sangat hm at last seniri yang kena balik. Masa form two paling tabah sebab ada Biey. Buat durjana dengan dia sebab guna cari baik orang tanak dengar cakap kita at last violence ajelaaa.

Buruk

Memang buruk perangai aku dulu masa kat asrama bila berdepan dengan seniors ceggitu but at least aku nak thanked them for being that way cause kalau tak aku takda pengalaman macam macam kat asrama. Berbalik dengan kes pemimpin tadi, actually ada sebab kenapa kepimpinan buat macam macam demi nak jaga kepentingan komuniti asrama. Just step back and listen to them. Takda guna nak go against them sebab hanya memburukkan keadaan. Ohyaaa, Nabi ja maksum tau :)

Tukar buku

Yes or No kalau aku kata environment sekeliling main peranan penting dalam membentuk siapa kita. I bet yes. Keadaan sekeliling buat kita berubah sejajar dengan situasi. Kalau kita bercampur dengan orang yang malas then kita pun terikut sama jadi malas. Kalau kawan kawan kita semua rajin study focus dalam kelas then kita pun nak jadi macam tu jugak. Bilamana kita rasa world is in silence, just believe that there's something happened beyond our knowledges. Allah jadikan tiap sesuatu tu berhikmah. Ada sebab yang kita tak nampak sekarang tapi mungkin aku rasa nanti. Keadaan paksa kita berubah. 

A wise man once said " Ignore those hates cause Allah will always love you endlessly till the time ends " He added " Kalau nak cari kawan, cari yang mampu menjaga aib kita walaupun dah tak bertegur sapa, yang takkan backstab kita walau apapun yang jadi. Jangan buka aib orang sebab satu kita buka, sepuluh Allah akan buka aib kita di Padang Mashyar nanti "

Till here, allahualam.