ini cakap cik farah
Farah's here

Make yourself comfort in my own dreamland. However, you may step out if you felt uneasy in here.



Stories Queen Friends
Hello Earthlings ! Here is my Little Kingdom.


Footprint



Big Applause

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: FaraFaizz
Others:   





.Test

Assalamualaikum wbt. Thanks Allah for letting me still alive until this moment. Lets get started.

Alhamdulillah. Almost two months, I'm trying my best to be a better one.

Yet, I'm still did lots of mistakes and errors. Yeah, I tried to cover up all my body I mean, tutup aurat in a proper way, but then sometimes ikhtilat between me and those boys still like before. I'm loud. I'm talkative.

I'm trying my very best to stop myself from being like that. Talk to those boys just in need. No task no talk. Somehow, I'm lost. I did lot of mistakes. Do correct me when I'm wrong not judge me right in front of my face. You know, there are lot of obstacles.

Senyum.

Bukan senang nak istiqamah dengan perubahan yang kita dah buat. Bukan senang nak kekalkan momentum ke arah kebaikan tu. Dan pabila keadaan sekeliling seolah olah menduga aku, Im kinda lost. Taktau nak betulkan keadaan macam mana. Yelaaa, aku tak sebaik mana, takkan lah nak tegur orang lain ikut sukahati aku ja.

But then, a wise man told me. '' Sampai bila nak tunggu sempurna ? Manusia takda yang sempurna. Nabi Muhammad jaa yang sempurna. Jangan jadi selfish, jangan jadi ego. Takkan nak masuk syurga sorang sorang. Taknak bawak kawan kawan sekali ? ''

Sentap.

And then I realized.  Jangan jadi ego. Jangan jadi selfish. Nak berubah, teruskan momentum tersebut. Tapi jangan lupa heret sama kawan kawan ke arah menuju ke JannatulFirdausi. Jangan sampai nanti kaki kanan dah nak jejak syurga tapi kaki kiri ditarik oleh manusia manusia yang mempersoalkan kenapa kita tak menegur dia di dunia nan fana ni. Masuk syurga bukan sorang. Syurga Allah tu luas beb.

Senyum lagi.

Tengok sana sini manusia em gadis lebih tepat, dah turut sama berhijrah bersama aku. Berusaha menjadi lebih baik demi mencari redha-Nya. Labuhkan tudung, pakai hand sock, pakai skin sock. Moga syiar Islam dapat bangkit semula. Well, once before, Islam pernah kuasi dua per tiga dunia. InshaAllah, segalanya tak mustahil.

Terkedu seketika.

Kalau aku ada salah, mohon tegur aku depan depan. Kalau hang just kutuk kutuk kat belakang or kutuk kat social networks, idk. In fact, aku tak boleh nak betulkan salah aku and my wrong doings are still there. So be professional. Lets talk heart by heart acewahhhh

Bercakap pasal sunnah, ramai ja ingat pasal kawin pat kan ? Lebih lebih laki memang suka laa topik sunnah Nabi ni kann. Tapi penah tak kita fikir, sunnah apa yang lebih besar daripada kawin pat tu ? Jaga wudhu ? Sedekah ? Simpan janggut ? Yes. Tepat ! 

Tapi sunnah Rasulullah yang paling besar ialah dakwah. Once again, a wise man once told me, '' Kalau kita kata dah letih berdakwah. Dah ramai daei lain yang sebarkan dakwah. Sama erti kita kata, dah takmau masuk syurga. Dah ramai masuk syurga. ''


Allahu.


Kali ni lebih sentap. Sibuk kejar sunnah Baginda yang lain tapi sunnah terbesar hanya dipandang enteng. Astagfirullah. Mungkin aku tak mampu nak berdakwah macam naqibah naqibah yang lain. Aku cuma wanita akhir zaman yang bercita cita menjadi wanita solehah. InshaAllah aku cuba tunjukkan teladan yang indah agar dapat menjadi iktibar buat yang lain.


Wallahualam. Assalamualaikum