ini cakap cik farah
Farah's here

Make yourself comfort in my own dreamland. However, you may step out if you felt uneasy in here.



Stories Queen Friends
Hello Earthlings ! Here is my Little Kingdom.


Footprint



Big Applause

basecode: Nurul AtiQah
Edit by: Cikmimin
Re-Edited By: FaraFaizz
Others:   





. My day



Heyyo. Ya Allah lamanya tak update blog. Like seriously blog dah lama sangat kena tinggl tak kena sentuh lansung. Act banyak jaa cerita yang nak share kat medan tangisan ni tapi disebabkan kekangan masa dan kemalasan tahap maksima maka nawaitu tersebut dibiar berlalu bak angin petang. Perghh sejak bila aku berjiwang puitis ni. Aku rasa kes buat karangan bahasa melayu masa exam lepas lanii lol.

Dah. Merapu jaa lebih. Lets start with le subject above. My day. Kinda day ? Of course my born date. Once in a year. At first I thought I wont have any celebration on my special day. I have best friends in Sytra but then I didnt hope anything from them since we just be close around 4 months.  Kalau kat Badlishah, Im sure there ll be little celebration. Cuihhh perasan je lebihh macam laa orang sayang sangat kat kita. Hows the celebration ? Hmm. Meh nak cerita .......................... PERINGATAN : ENTRY INI PANJANG. 

Balik lewat ke asrama adalah permulaan segala-galanya. Sedar tak sedar, aku telah memberi peluang untuk Alyaa, Umairah, Yaya, Paah, Kyra, Hazieq, Khai, Paan, Habree, Luqman, Pian Adri nd Remy dan juga rakan rakan yang terlibat secara tak lansung untuk buat plan terbaik dari ladang untuk kenakan akuu. Sumpah aku tak sedar lansung yang semuanya adalah lakonan. Sumpah nampak real nampak macam aku tak sanggup nak hadap. 

18 Oktober, mula semuanyaa. Malam tuu ada party kat asrama. So petangnyaa everyone is damn busy dengan semua preparation demi menjayakan majlis yang gilang gemilang tuu. Masa tengah ikat belon, suddenly Remy text me cakap nak bagitau something yang urgent nd jangan bagitau Paah yang kami texted. Ohh pelik jugaklaa sebab selama nii relaxx yaa Paah tau kami texted. Lupa nak bagitauu Remy tu boyfriend Paah tapi Remy student Moji, Sg. Petani. Guess what apa yang Remy texted  aku ? Ya Allah nak tercabut jantung rasanya masa baca text dia tu. Content text dia Aku mula suka hang sejak kita jumpa masa olahraga harituu. Paah dah ada orang lain. Seumur hidup aku tak pernah aku terfikir yang akan jadi macam ni and aku tikam belakang kawan ? Memang taklaaa. Aku sayang kawan kawan separuh nyawa k. Tapi tetiba aku teringat yang Yaya pernah cerita yang dia kena prank masa birthday dia dengan Paah yang Remy in love with her. So, aku reply laa macam tuu kat Remy. Lepas tuu selalu jugaklaa Remy texted aku dengan ayat ayat jiwang dia telling that he likes me. 

Bagitau Paah ? Tu benda yang terakhir dalam otak aku yang aku akan buat. Aku cerita kat Alyaa. Alyaa seems dengar jaa aku cerita and dia bagi laa nasihat sikit. Lega laa jugak lepas cerita dekat Alyaa dengan Khyra. Dah laa exam weeks kan, memang otak aku tingtong sikit laaa pasal benda ni. Maybe benda ni remeh tapi bila aku fikir risk yang aku akan hilang kawan kawan aku kes ni Ya Allah sumpah cuak. Aku cerita kat Hazieq masa malam Sabtu tuu. Aku kasi dia baca semua texts kami. Mula mula dia macam nak marah tapi dia cool jaa siap boleh ambik gambar berkeping keping lagi. Lega jugaklaaa. At least kalau Paah marah aku oneday, yelaa sapa tauu kan Hazieq ada nak backup aku. Get ready awal awal precaution cerita siap siap. 

Mula mula aku gaduh dengan Umairah. Kes kecik, melawak hang aku aku tak kenal hang vise versa. Mula mula melawak jaa then gaduh sungguh. Langsung tak bertegur sapa. Lepas tu gaduh dengan Yaya pulak masa kat dining tengah dinner. Tetiba dia blah masa tengah makan bila aku cakap pasal Hazieq gonna be by my side walau apapun yang jadi. Esoknyaa, masa tengah study chemistry waktu petang tuu gaduh dengan Alyaa. Benda kecik jugak. Masa bergaduh tuu, Alyaa yang tido sebelah katil aku pun just text me soalan spot yang dia dapat. Selalu dia akan tunjuk kat phone dia and let me copy that. Sapa yang tak terasa weii. 

Seminggu hidup takda kawan kawan. Mula mula still duduk makan semeja pastuu seperate dah. Depa makan asing, biaq jaa aku makan dengan Kyra. Dekat dining masa kelas anjal duduk pun asing asing. Alyaa dah tak tido dorm. Dia bawak baju baju dia tido dorm Umairah. Pi mana mana, just me and Kyra. Pi prep pi sekolah pi dining pi mandi makan megi lepak gossip semua kami buat dua orang. Mananya tak terasa dulu bertujuh tapi lepas Akmal pindah buat apa apa tetap berenam. Tapi tetiba gaduh jadi berdua. Memang aku kaki cenggeng ahh basah bantal siang malam.

Hazieq pulak sejak aku tunjuk text Remy dia dah jarang contact aku. Text aku pun jarang. Lepas habis exam dia akan chaw balik dorm terus takmai jumpa aku dah. Prep malam aku dah takpi so memang minggu exam tu kami lansung tak jumpa walaupun kelas sebelah sebelah. Sedih kann ? Takpa laa faham jugak masa tuu dia nak study nak exam kan. Aku pun nak study so takmau kacau dia. Sedih jugaklaa sebab ingat dia terasa ka apa dengan text Remy tuu tapi dah dia pun tak kata apa takkan aku nak melebih kann. Lepas habis paper last paper Bio baru Hazieq datang jumpa aku and tegur aku like nothing happend. Oh so sedih tahap keluar air mata darah ktipu. Lepas tuu kami baik balik laa even tak serapat dulu. Ada satu insiden tuu aku tengah texted dengan Remy masa prep nd then masuk satu text ni Hazieq yang baca. Hazieq marah laa sebab Remy ada mention sayang dalam text tuu. Haaa, mau kawan tak benggang. Aku pun benggang jugak kat Hazieq sebab dia kalut nak rampas phone sampai laa aku tertinggi suara dengan dia. Aieshhh :<

Sekali lagi makan beradab. Ya Allah sedih tak sedih makan semeja tapi lansung tak bercakap apa apa. Nak jaa aku interframe depa melawak bagai tapi hmmm takut kena ignore so better keep silent Lepas habis makan beradab tuu, pegi naik kelas. Semua pakat lepak kat kelas Cendekia and Hazieq datang. Aku duduk kat belakang sekali dengan Kyra. Hazieq datang duduk kejap je dengan aku kat belakang pastu dia terus blah pegi lepak dengan Alyaa kat depan meja guru.

Hari Jumaat, semua stay kat dining. Riuh satu meja dengan suara kawan kawan aku. Tapi aku senyap seribu bahasa. Depa sibuk tanya sapa nak outing petang karang. Depa lansung tak tanya aku. Pretty sad isn't ? Takpa laa. Orang tak ajak takkan laa kita nak sibuk sibuk pulak kann. So, let it be. Ohyaa, sepatutnya minggu ni pulang bermalam tapi sebab malas balik so me and Kyra stay at le hostel. Malamnya, tiba tiba dapat call dari Hakimin. Banyak kali dia call so I answered le call. Kak Naz dengan kak Ilyia yang call. Happy me. They sang for me they made wishes for me. I cried. They still remembered me :') Alhamdlillah

Today is the day. Nothing happend. Things goes like usual. Kyra ajak aku pegi kantin sebab Adri ajak. Pelik kenapa bila bertembung depan gate aspuri Adri laju jaa jalan ke depan tak tunggu aku dengan Kyra macam selalu. Sebab kantin penuh, so aku ajak Kyra naik kelas tdulu. Tunggu kantin lenggang sikit baru pi balik. Ehh, Adri ada kat atas. Duduk sembang kejap tettiba Ari kata Pi kelas hang cepat. Ambik hadiah. Hazieq tinggal untuk hang semalam. Dia dah bagi lama kat aku suruh simpan. Sumpah aku ingat Adri memain. Tapi sebab dia paksa, aku pegi jugaklaa. And atas kerusi aku ada beg hadiah. Im touched. Aku ingatkan Hazieq dah tak kesah pasal aku. Patut laa semalam masa texted Hazieq keep mentioning pasal bunny. Rupanyaa dia kasi patung bunny sebagai hadiah. Thanks babe :'>

Hazieq tanya, tak sambut birthday lagi kaaa ? And I was like, HAHAHA. Nak sambut dengan spa. Takda sapa nak celebrate punn. Petang tuu Adri kena pulang malam sebab Isnin mama papa dia nak balik dari Mekah. Dia asyik cakap jangan sedih sedih. Sambut birthday elok elok tauu. Aku peliks laa kenapa laa mamat mamat ni asyik cakap pasal celebration. Masa tengah lepak tuu Khai, Habree and Paan lalu depan kami. Lepas hantar Adri balik, tetiba Khai texted aku Kalau nak makan, mai laa kantin. Aku beli nasi lebih ni nak bagi kat hang. Aku dengan Kyra pun pi laa kantin. Tapi Paan takda. Khai kata Paan pi ambik makanan kat guard. Pastu Khai hilang Paan pulang yang mai. Masa tuu Habree tengah main game dekat phone aku. Paan rampas and ugut nak baca mesej. Aku memang cuak sebab ada texts Remy dalam phone tuu. Dia buat aku kejar dia sampai ke dataran kantin. Tiba tiba Kyra pegang aku kasi aku jalan mengundur. Aku still tak expect apa apa since Kyra memang suka buat benda pelik pelik kat aku punn. 

Out of sudden, Happy Birthday To You, Happy Birthday To You, Happy Birthday To Farah Izzati, Happy Birthday To You. Ya Allah. Terduduk aku kat situ. Sumpah aku tersentuh dengan depa. Ada Alyaa, Yaya dengan Khai. Kyra dengan Paan mai sekali dengan aku tadi. Yaya tetiba kata Farah, Paah dengan Umairah still marah hang sebab hang tak cerita pasal Remy. Sampai hati hang sorok dari kami semua. Speechless. Lepas tuu Alyaa suruh aku duduk nak potong kek. Sedih laa weii Paah dengan Umairah takda. I want them to be with us. Puffffff. Here were they with flour. Gahh kotor tudung baju seluar aku weii. Dengan muka aku basah dengan air mata lekat habis tepung kat muka ohh boleh adun buat kuih nak deepavali ni. Berlakulaa sesi peluk memelukk cium mencium. Sampai hati hang kan Farah. Kental hati hang duduk semuja tak cakap kami buad derkk kat hang pun boleh hidup lagi boleh watlekk jaa, Umairah said sambil pelukk akuuu :')

Sumpah Ya Tuhan aku tak pernah terfikir depa akan buat macam ni untuk aku. Kami baru berkawan 4 bulan tapi depa sanggup bersusah payah demi aku. Alyaa sanggup tak balik ambik Iphone baru dia. Yaya tak balik even ayah dia nak fly pegi China. They sacrified for me. Depa usung kotak kek dengan kotak hadiah aku satu Kangar masa outing. Depa sanggup habiskan duit untuk celebration ni. Even simple tapi aku tetap hmmm words cant described my feelings. 

Sungguh tak sangka Kyra, Hazieq, Khai, Paan, Habree, Adri tau yang aku kena prank tapi depa relaxx jaa kawan dengan aku tak bagitau aku apa apa. biaq jaa aku sedih takda kawan kawan. Haihh. Alyaa pelakon terbaik. Macam mana dia sabar dengar aku cerita pasal Remy tapi belakang aku dia punya gelak lakonan depa menjadi. Aiyakk. Kejam laa depa ni T.T Hazieq pulak boleh pulak acah acah marah pasal Remy padahal dia dah tau semuanya prank. Sepatutnya Hazieq yang bawak kek ni harini dari Arau tapi sebab dia balik Selangor tengok nanek dia sakit, dia just pass duit kat kami beli kek. Dia sepatutnya ada harini. Hm, takpa laa. Nak buat macam mana kan. Insha Allah, kita ada banyak lagi masa nak sambut dalam tahun tahun mendatang :') Hazieq mula mula takmau bagi Remy yang prank aku, dia kata biaq dia jaa yang buat buat gaduh dengan akuu. Tapi my gang cakap nanti tak nampak real nampak macam berlakon, so biaq Remy jadi watak utama. Rupanya selama ni yang Hazieq selalu lepak dengan depa tuu, sebab tengah bagitau perjalanan plan prank tuuu. Nakal nyaa kawan kawan akuu xD

Balik asrama, lepas mandi sebab bau busuk semua, ada lagi kejutan yang menanti. Akmal came yeayyy Akmal datang melawat kami. Ya Allah rindunyaa dekat Akmal. Dia siap bawak kek lagi tauu. Thanks Akmal datang pada hari yang bermakna ni. I loveyou more than everything. Girl, take me to your heart. Macam macam yang kami semang sampai tak sedar yang dah lewat petang. I wished we could spent more time with that girl. 

Ingatkan dah habis celebration. Disebabkan Umairah and few of us teringin nak makan steamboat, kami pun nak keluar laa makan memandangkan kedai steamboat sebelah sekolah japunn. Dah ajak Luqman dengan Pian semua ni tapi malangnya guard tak bagi keluar sebab takut kena culik. the heck ? Takpaa tak dapat makan kat luar pun then Paan, Khai dengan Habree keluar beli nasi kat kedia area area sekolah. Kami berkelah kat pondok sebelha koop makan ramai ramai Ya Allah happeningnyaa. Lepas makan tu Paan belanja semua aiskrim Solero sorang satu. Im glad to have them in my life, serioustalk. 

Ibu pulak kat rumah tak habis habis cakap rugi tak balik sebab maknjang buat spaggeti laa apa laa sebab nak celebrate my birthday. haha. Nevermind. Balik cuti ni saya dah hentam makan macam macam. Mula mula rasa rugi jaa tak balik sebab kat rumah ada macam macam. Tapi aku silap. Kawan kawan dah aturkan seseuatu yang hebat untuk aku. Terima Kasih Tuhan untuk anugerah ini :)

Macam biasa, wishes daripada kawan kawan :)

Hakimin Arif 
Selamat Hari lahir nenek. Dia dah tua dah. Semoga kita sama sama berubah ke arah yang lebih baik. Amin. Together prepare for SPM next year. Study smart not study hard.

Khairul Fakhri
Happy Birthday Farah :) Sweet 16 huh ? May Allah bless you and have a blast.

Sharifah Nurshawati
Happy Birthday :)

Hazieq
Happy Birthday sayang. Sorry lambat wish. Loveyou *dia cakap sorry sebab dia wished pukul 2 pagi kes tertido*

Scha
Happy Birthday Farah <3

Jannah
Happy Birthday bestie :* nothing to say just a simple wish from me. I wanna sing but the cred is avoiding me from singing. Em, semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.

Syafiq Aimar
 Farah Izzati , Happy Birthday :)

Apekk
Hai Amoi. Happy Birthday :)

Remy
Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan kamu, Allah selamatkan Farah Izzati, Allah selamatkan kamu. Farah, selamat ulang tahun yang ke-16. Semoga panjang umur dan murah rezeki. Jangan lupa kawan kawan dah lepas ni :)

Sis Naz
Baby, Happy Birthday yaa. I heart you very much. Jaga diri tau. Takmau laa sedih sedih tau dok sana. Ingat, Allah ada. Sentiasa berdoa. Tahun depan atau bila bila boleh laa celebrate birthday sama sama :* Farah Izzati Rohaizat sesungguhnya Kak Naz yang comel lagi cute sangat rindukan awak. Dapat peluk Zaty dalam mimpi haritu pun dah happy sangat dah :'( klah Zaty, insha Allah lepas SPM nanti kita jumpa k. Assalamualaikum

Waheeda
Happy Birthday kak. Semoga panjang umur murah rezeki. Happy all the day long.

Sis Biey
Happy sweet 16 dear. Aish, risau laa kalau jumpa nanti kak Biey makin pendek. I missyou dear. Really want to hug and slap you. May Allah ease everything in your life. Always be sweet, be stron, be tough, be lovely and be yourself. Hadiah ? Mestilah ada. Nanti ehh. Nak wish malam nih tapi takut lak terlupa so tukar time <3

Luqman
Farah, Happy Birthday. Sweet 16. Semoga panjang umur. Buddyz. Sayang hang !

Adri
Hi akak :) happy birthday to you. May god bless you always. Have lots of fun, enjoy your day and be happy on this great day of yours. Thanks banyak banyak. Hang selalu tolong aku. Aku amat menghargainya. Sorry sakit kepala takleh nak karang panjang panjang. Sorry nah. Hm, present nak dak ? Takpa takpa kalau duit aku masyuk aku beli hadiah dekat kakak tersayang. HAPPY BIRTHDAY FarahZatiey aka AuntyFer


So. thats all for my birthday this year. May Allah bless all of us. Amin. Till here, xoxo